27 august 2012

Høst Bryg Hyben fra Herslev Bryghus

Jeg kan rigtigt godt lide Herslev Bryghus. De laver nogle gode øl, og så bruger de korn som de selv har dyrket. Respekt. I Fakta fandt jeg deres Høst Bryg Hyben til en billig penge. Det er en undergæret øl brygget med byg- og rugmalt, som er tilsat hybenskaller og hybenblomster. Nu er jeg ikke lige typen som drikker urte-te, så alt det hyben kan godt skræmme lidt, men heldigvis smager det ikke igennem, men giver bare en frugtig baggrundsmag.

Høst Bryg Hyben
Herslev Bryghus
Det er en flot mørkerød/mahognifarvet øl på 6,2% alc, med et tæt flødefarvet skum som holdt længe. Jeg syntes at aromaen var rigtig god, af en undergæret øl, med duft af korn, humle, og en frisk frugtduft. Jeg syntes ikke at øllen decideret lugtede af hyben, men mere sådan af røde frugter.
Smagen var også god, og her spillede det frugtige fint sammen med en maltet karamel smag, og en god bitterhed, som blev hængende i eftersmagen.Jeg syntes at det var lidt som en ufiltreret tysk pilsner, bare med ekstra mundfylde fra den frugtige smag.
Alt i alt syntes jeg at Høst Bryg Hyben var en rigtig god øl, og gav den en karakter på 7,5 ud af 10.

Hyben i øl, ja hvorfor ikke. Når bare det smager godt.
På Højt Skummendes Facebook side, kan du komme med dit bud på den mærkeligste frugt/grøntsag som du har fået øl med :)

Højt Skummende på Facebook.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar